torsdag 28. februar 2013

Onsdagscup - 2.runde

Kampen i onsdagscupen tilspisser seg etter bare to runder.. På de to siste onsdagene har det totalt hvert seks deltagere, og blitt delt ut hele 200 poeng*! Så dette blir spennende å følge med på utover våren.

Første runde
Som et desperat forsøk på å fylle halvannen times halltid med kun fire spillere, starter vi opp en microbane-cup. Undertegnede/Fredrik slet virkelig med den overgang, og plukket kun med seg tre seiere. Det gjorde forsåvidt Dagi å, men siden han er mindre enn meg hadde han et naturlig konkurransefortrinn  Han plukker hele 7 seiere.. På øvre halvdel av tabellen finner vi Tor og Till, med henholdsvis 9 og 11 seiere.

Andre runde
Ryktet om onsdagscupen hadde tydligvis spredd seg. For på denne Onsdagen. møter også fire stykk opp.. Men Till og Dagi et byttet ut meg Sivert og Håkon.. Dette blir spennende!

For min egen del hadde det heldigvis løst seg litt, å klarer å dra med meg 8 seiere. Tor viser seg fram som stabiliteten sjæl (med jevn stigning), å karrer med seg 11. De to nykommerne sliter tydligvis på mikrobane. Sivert presterer kun ynklige 9 seiere, mens Håkon 2.

Resultattavla:

  1. Tor - 20 p
  2.  
  3. Fredrik, Till - 11 p
  4. Sivert - 9 p
  5. Dagi - 7p
  6. Håkon A. - 2 p
Som vi ser har Tor en god ledelse i cupen, men ingenting er avgjort her merker jeg. Speielt med tanke på at reglene værken er ferdige, eller gjort offentlig. 

Men uansett er det viktig å møte på onsdager framover, for å sikre seg en plass på pallen.

Cheeringcupen!
Vi er jo ikke noe dårligere enn DS når det kommer til antall cuper. Så Cheeringcupen adopterer/kopierer vi, og håper dere ikke har noe innvendinger til dette.. Dersom det skulle være det, henvises DS til styre :P

Regelverket i denne cupen er derimot litt mer finpolert. De to første som møter av ikke-onsdagscup-deltagere får to poeng hver. I motsettning til DS sin cup, er det i våres, ikke noe krav til cheering.

  1. -
  2. Torunn, Line - 4 p

Dette kan også bli spennende! Kanskje Vidar viser samme cheeringånd som han har vist DS tidligere, eller kanskje SL kan snyte D1 gølsa for seieren. Hvem vet!

* Planen var å gi ut 100 poeng vær onsdag. Men for å klare det må jeg finne noen Excel-teknisk kyndige først.

8 kommentarer:

  1. Herremin, så spennende! Her har jeg mange spørsmål jeg håper jeg kan få svar på.

    Hva er onsdagscupen?
    Hvordan får man en seier i onsdagscupen?
    Når blir regelverket for onsdagscupen fastlagt?
    Hvorfor må du få tak i en excelkyndig for å kunne dele ut 100 poeng?
    Er tanken at disse 100 poengene skal fordeles ut til deltagerne basert på hvor mange prosent av seierne de tar?
    Hva cheerer man på i onsdagscupen?
    Hvordan er det mulig å få 4 poeng for å cheere?
    Er onsdagscupen relatert til dusjing på noen som helst måte?

    SvarSlett
  2. Hei Georg. Takk for interesse! Det setter vi pris på. Skal etter beste evne svare på spørsmålene dine. Med forbehold om at dette innlegget er en teaser for å få flere på trening, forbeholder jeg meg retten til å ikke gå i dyden.

    Onsdagscup er spilling, spilling, spilling enkelt å greit. Lagene byttes på etter hver kamp, samtidig som at de som vant blir notertført.

    Eneste måte å dra i land en seier i denne cupen er å møte opp på onsdager. Det gis bare ut poeng i denne cupen på onsdager.

    Regelverket mistenker jeg vil ta tid å utarbeide. Dersom det er mulig ønsker vi å sette ned et utvalg som kan gjøre dette.

    Jeg noterer bare antall seiere. Det er ønseklig å gi ut mer poeng for økt motivasjon. Dermed var tanken å dele 100 poeng prosentvis(?) fordelt på antall seiere. Med min excel kunnskap, ville dette blitt ett veldig stykt excel ark. Disse 100 poengene vil også medføre situasjoner jeg ikke har sotte meg inne i enda.. Tenker da på, om det er rettferdig at man ved godt oppmøte, skal få mindre poeng. Håper et utvalg kan se nærmere på dette.

    Ja.

    Man cheerer ikke, man møter bare opp. Dog blir ikke cheering rejecta.

    Regner med du sikter til Line og Torunn her. De dro med seg 2 poeng hver seg både i runde 1 og 2.

    Det kan jeg avbekrefte. Det er ikke en gang krav til dusjing i Onsdagcupen.

    SvarSlett
  3. Herlig stuff, Freddy-Boy. Får lyst til å delta på dette

    SvarSlett
  4. Er det ekstrapoeng i cheeringcupen om man cheerer?
    Hvor stor er en mikrobane?

    SvarSlett
  5. Håhå! Dette er riktig så spennende! Tidenes tiltak for å øke oppmøte på trening!

    Jeg liker meget godt hvordan man "straffes" over å ha likt antall poeng som noen andre. I andre sporter vil det for eksempel bli 1 gull og 2 sølv, mens i Onsdagscupen deles det ut 1 gull og 2 bronse(!). Dette stiller Onsdagscupen i et spesielt lys, og fremstår umiddelbart som mye mer spennende!

    Satser du på bi-ukentlige oppdateringer, Fredrik?

    SvarSlett
  6. Angående ekstrapoeng, tror jeg det er noe utvalget får avgjøre, men om noe kommer med noen heiarop alla Georgs, er jeg ikke fremmed for å slenge på noen ekstra poeng..

    Banestørrelsen er Tor sitt felt.. Jeg har med enn nok med å finne fram penn og papir. Men den er i hvert fall mindre enn en kortbane/makrobane.

    Dette med to bronsje i steden for sølv er forsåvidt ikke bevisst. Trudde det var sånn. Men vet styre setter pris på reduserte premieutgifter.

    Oppdateringene er jeg usikker på når skal komme ut.. Helt klare mer spennede med annenhvert uke. Men det betyr jo mindre reklameinntekter..

    SvarSlett
  7. Takk for utfyllende forklaring, Laffen. Forøvrig gjelder det med "delte plasser" også ståa i cheeringligaen, hvor det pr nå for eksempel ikke er noen som leder. Dette finner jeg veldig festlig.

    Hvem består utvalget av?

    SvarSlett
  8. Mitt førstevalg ville vært de som i sin til utviklet DSs reglement. Men utover det vet jeg ikke.. Noen som melder seg?

    SvarSlett