søndag 24. mars 2013

Reisebrev fra osten :P

Her kommer det etterlengtede reisebrevet fra den store osten..

Som jeg kanskje har nevnt for noen, skulle vi paa klassetur til Singapore. Ved innreise yrtet jeg stor skepsis, i og med at ryktene svirret om at man kunne faa dodstraff, for aa ta med seg enkelte substanser. Men etter aa ha lest meg opp paa Lonely Panet, fant jeg heldigvis roen.. Det viste seg at man ikke ble hengt for forste fredagen etter. Dermed kunne jeg puste lettet ut, og nyte underholdningen ombord flyet, og x antall tax free butikker paa flyplassen i istanbul..

Selvfolgelig kunne jeg heller ikke gaa glipp av aa gaa innom Starbuck, og dokumentere det vha div. kamereaapper:



Flyturen gikk sefforini greit, men til min forbauselse, var det bedre beinplass paa flyet: Oslo-Istandul (4 timer) enn Istanbul-Singapore(11 timer), men til gjengjeld hadde man personlig entertainmentsenter i nakkestotten forran..

Shhhiiitt!! 




 Singapore.. 

Der var det varmt..

Det foltes i grunn ut som en fadderuke, bare med noe mer eksotiske omgivelser:



Microsoft Drilling Simulator!! Boring indeed!! Zzzz


Ekte saker


 Over: Jorgen og Heidi, klare for Aker Solution!

Til trass i de relative strenge reglende i Singapore. Var det overraskende nok aksetert aa drikke offentlig (en plass).. Og siden prisene var relativt like de norske saa endte vi ofte opp her, men heldigvis var taxi og mat ganske billig..

Konseptet Skybar har en litt annen betydning i Singapore enn det har i Trondheim og Tyholt.. Med sine 282 raver 1-Altitude 212 meter over Egon... Men her kan man i tillegg bare kaste glassa utenfor kanten.. Paa Egon faar en ikke en gang luft i haaret.


Nattmaten smakte ogsaa bra :p



Vi rakk ogsaa ta en mengde bilder av Marina bay sands og Garden By the Bay..


Rare trer


 Bangkok...

Naa er vi i Bangkok.. Her har vi prestert aa booke oss inn paa et hotel i et mer logubert strok, og i gatene er det lett a faa napp.. Adressen kan lesere faa om onskelig. Jorgen og jeg har i motsettning til hotellets andre gjester, brukt tiden pa aa male porselenskaala.

Neste resebrev kommer forhopentligvis fra en krittvitt strand med masse skandinviere, for turen gaar nemelig videre til Phuket! Snakes da..

Fredrik og Jorgen













3 kommentarer:

  1. Dette likte jeg riktig så godt. Var det noen i reisefølge som tok sjangsen på å prøve ut de lokale severdighetene i Bangkok? Hva antar du var grunnen til malingen av porselenskåla?

    SvarSlett
  2. Jeg likte også dette meget godt. Ser fram til neste innlegg

    SvarSlett
  3. Nei.. Vi har fram til naa holdt oss og for gode til aa prove de ut (etter aa ha hort erfaringene til en H4 spiller)..

    Vi er ikke helt sikre paa grunnen, i grunn :P Siden vi ble syke omtrendt samtidig, antar vi at det maa ha skjedd naar vi spiste noe av det samme.. Det sjedde sist, kvelden vi ankom.. Paa menyen var det grillspid.

    SvarSlett